Weer naar huis!

28 oktober 2023 - Schagerbrug, Nederland

Donderdag 26 oktober, nu is het toch echt de dag dat we afscheid nemen van Zuid Afrika! We vliegen pas om 23.35 dus we hebben tijd genoeg! Eerst maar aan de koffie en ontbijt, aankleden en inpakken! Rustig aan! We waren eigenlijk al snel klaar en besloten nog even naar het centrum van het dorp te gaan. Naar Menucha, een koffiehuis waar je ook leuke kadootjes kon kopen volgens Hannatje. Het is inderdaad een heel knus tentje waar ze heerlijke koffie en taart hebben… we nemen het er nog maar even van! Natuurlijk ook volop rondgekeken en ook weer van alles gekocht voor thuis!
Na de koffie reden we nog even door het dorp en langs de kust en kwamen bij een klein baaitje. Uitgestapt en genoten van de prachtige rotsen, de zee en het uitzicht. Het is hier toch zo prachtig en ja, het was prachtig zonnig weer!
We moeten de mooie beelden goed opslaan in ons geheugen en eraan terugdenken als het in Nederland grijs, koud en nat is! 🥰

Weer terug in het huis, alles verder opgeruimd en het afval weggebracht aan het begin van het dorp. Rond een uur of drie de auto ingepakt, alle koffers en tassen, en nog een laatste rondje door het huis. Niets vergeten?
We hebben hier echt een heerlijke tijd gehad, het was fijn dat we hier mochten verblijven! We zijn Henk hier erg dankbaar voor!

We gingen nog bij Hannatje langs om was te brengen, zij bood aan om het te doen want de wasmachine in het huis deed het niet! Natuurlijk nog even op de stoep gezeten ( het balcon) en voor de allerlaatste keer genoten van het uitzicht. We namen afscheid van Hannatje en ik hoop echt dat we elkaar ooit nog eens ontmoeten, het zijn zulke aardige, leuke mensen! ❤️
Door de gesprekken met hen, hoorden we ook meer over het echte leven en hebben we dingen gezien die je anders als gewone toerist niet zo snel ziet!

Rond 16.30 reden we weg, op naar het vliegveld. De rit verliep prima, het was niet erg druk en we vonden uiteindelijk de bordjes met: CAR Rental Return! Daar moesten we zijn, auto geparkeerd en sleutel ingeleverd. Dat ging makkelijk! Er stond een porter klaar met een karretje voor de koffers die ons naar de vertrekhal bracht. 👍

We waren wel wat vroeg maar ik wilde er voor donker zijn. Boven in de hal waren de nodige eettentjes en daar zijn we gaan zitten, wat gegeten en gewacht tot de balies opengingen.
Bij de balie bleek de koffer van Cocky te zwaar…dat wisten we wel maar goed! Ze dacht het met iets bijbetalen wel te redden maar ze zou 100 dollar moeten betalen! Dat was toch een beetje te gek dus heeft ze er wat uitgehaald en toen was het goed!
Door de security, paspoortcontrole en toen begon het wachten… om de beurt gingen we nog langs de winkels en hebben we ons contante geld opgemaakt! Er is altijd nog wel iets leuks te koop!
Het boarden ging eerst heel traag en ineens heel snel… we zaten en binnen no-time stegen we op!
Om 23.45 hingen we in de lucht, de vlucht was prima maar wel lang! Gelukkig hebben we allebei wat uurtjes kunnen slapen. We zijn om 10.45 geland in nat en grijs Nederland!

Door de paspoortcontrole, naar de kofferband en door de deuren waar René ons stond op te wachten, met bloemen voor ons! Zo lief! Heel blij om hem weer te zien, we hebben elkaar gemist! ❤️❤️

We waren rond 14 uur weer in Schagerbrug waar we Cocky met Joop hebben verenigd en wij naar huis reden!
Ik kijk terug op een fantastische vakantie met de mooiste belevenissen, samen met lieve enthousiaste Cocky! Wat hadden we een goede tijd samen!
Nu alles laten bezinken en nagenieten, verhalen vertellen, foto’s kijken en mijn reisblog afsluiten!
Het was een voorrecht dat we deze reis mochten maken, iets om nooit te vergeten!

1. Christa:
    28 oktober 2023
    Het was ontzettend leuk om mee te mogen genieten van jullie reis.
  2. Tineke Borst:
    28 oktober 2023
    Wij hebben genoten van jullie verhalen.
  3. Gerdi:
    28 oktober 2023
    Wat een prachtige reis hebben jullie gehad, daar kan je inderdaad mooi op terugkijken.
    Fijn dat alles goed is gegaan, ook weer goed om thuis te zijn.
    Liefs,Gerdi.
  4. Arjette:
    28 oktober 2023
    Super leuk om alles met jullie mee te lezen, nu lekker nagenieten, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn 😘
  5. Tiny Blankendaal:
    28 oktober 2023
    Lieve Joke en Cocky, welkom thuis fijn dat jullie weer veilig zijn geland.
    Heb genoten van jullie fantastische indrukwekkende reisverhalen. 🥰🥰
  6. Kitty:
    Welcome home 🏡
  7. Paul:
    29 oktober 2023
    Gewoon simpel: blijf genieten van alle mooie herinneringen van jullie reis. Als je het goed doet, kan dat nog jaren duren.
  8. Joke de Jong en Cocky Kohnhorst:
    29 oktober 2023
    Dank jullie wel! We kregen zoveel mooie en lieve reacties, echt bijzonder leuk!
    We nemen de herinneringen met ons mee! Het was iets om nooit te vergeten, geweldig dat we dit konden doen! ❤️
  9. Antsje:
    1 november 2023
    Mooi om te lezen wat jullie allemaal meegemaakt hebben enxdat jullie een fijne tijd hebben gehad .
    Wat mooi om te zien en ik nog contact heb met hannetie ,dat ik zoveel spullen heb mee kan geven voor deze mensen / kinderen ik voel het als dankbaarheid en waardeer ook dat wij het hier zo goed hebben .
    De reactie van het echtpaar wat fijn om te zien dat ze zo dankbaar zijn.
    Mooie filmpjes en blije kindertjes echt schatjes.
    Koester deze mooie tijd dat jullie samen gedaan hebben .